Job description

Title: Project Manager

Country: Jordan

Closing Date: December 19th 2018

Duty Station: Amman 50%, Aqaba 50%

Period: 9 months

Starting Date: ASAP

Main objective: supervising and managing the implementation of GIZ funded projects in Jordan focused on the establishment and improvement of green infrastructure

Reporting to: Country Director

Specific duties and responsibilities:

  • Managing and coordinating project activities in order to reach project objectives and results
  • Coordinating  and supervising project coordinator and staff
  • Maintaining relationship with the Donor
  • Maintaining the relationship with local partners and with all stakeholders involved in the project
  • Preparing and managing project workplan, budget forecasts and procurement plan in coordination with the project coordinators
  • Developing and Defining the M&E tools in coordination with the Donor’s and AVSI’s M&E departments
  • Supervising activities and verifying  correctness of implementation in relation to project planning, financial requirements and timeframe
  • Perform any other duties as requested by immediate Supervisor

Essential Requirements:

  • Degree in Architecture, Landscape Architecture, Engineering, Urban Design and development or any other related field of specialty
  • 2 – 5 years of experience in project management
  • Experience in supervision of engineering works and urban design
  • Excellent oral and written communication skills in English language
  • Strong teamwork skills
  • Strong reporting skills
  • Good knowledge of Arabic language is an asset
  • Good knowledge of the local context of the region
  • Knowledge in participatory design approach process
  • Knowledge in community based interventions
  • Experience in upgrading public spaces and urban development
  • Strong communication and interpersonal skills

How to apply:

Send your CV by email to [email protected] Please, specify in the subject of the mail the code of the position you are applying for. Only short-listed candidates will be contacted.

Code: 5018-PM-JO

Include also:

Name, position and contacts (telephone and mail) of two referees
First date of availability to take up place in the field

Info su AVSI

Fondazione AVSI, ong nata nel 1972, realizza progetti di cooperazione allo sviluppo con particolare attenzione all’educazione. Nella sua azione la prima attenzione è rivolta alla difesa e valorizzazione della dignità della persona, cardine di ogni progetto.
Fondazione AVSI lavora per uno sviluppo sostenibile e capace di rispondere ai bisogni reali delle persone. A tal scopo si impegna soprattutto in progetti incentrati sulla sfida educativa, nei quali la persona è accompagnata a diventare protagonista dello sviluppo, e investe molte energie nella valorizzazione delle organizzazioni della società civile.

Fondazione AVSI opera in 30 Paesi del mondo in diversi ambiti: socioeducativo, sviluppo urbano, sanità, formazione al lavoro, agricoltura, sicurezza alimentare, acqua, energia, tutela dell’ambiente, emergenze umanitarie, migrazioni, diritti umani.

Le esperienze maturate nei diversi settori in oltre quarant’anni di storia costituiscono il patrimonio del Knowledge Center di Fondazione AVSI, il centro che sistematizza la documentazione raccolta e prodotta in occasione dei vari progetti, tutela il patrimonio di conoscenza e ne promuove continui approfondimenti tramite pubblicazioni, ricerche e seminari. Fondazione AVSI raggiunge più di 2,6 milioni di beneficiari diretti.